W jakiej żywności można znaleźć najwięcej antyoksydantów?

Nikogo nie trzeba przekonywać, że o zdrowie trzeba dbać. Spożywanie odpowiednich produktów jest w stanie zapewnić nam dłuższe życie oraz zapobieganie rożnych chorobom. Dieta osoby zdrowej jest bogata w antyoksydanty, gdyż odpowiadają one za niszczenie wolnych rodników, które sieją spustoszenie w naszym organizmie. Gdzie jest ich najwięcej?

Dobro płynące z antyoksydantów

Przez określenie antyoksydanty rozumiemy związki chemiczne bez których ludzki organizm nie jest w stanie właściwe funkcjonować. Warto wiedzieć, że tlen, który przedostaje się do komórek ciała, używany jest do wygenerowania energii. W tym miejscu należy zaznaczyć, że nie wszystkie cząstki tlenu biorą udział w trakcie tego procesu i niestety zaczynają się one uwalniać w formie wolnych rodników. Te niechciane komórki atakują zdrowe komórki żyjące w naszym organizmie. Z tego względu konieczne jest wzbogacenie naszej diety o jak największą ilość antyoksydantów. Dzięki ich obecności szkodliwe działanie wolnych rodników nie jest tak bardzo odczuwane. Wśród naturalnych przeciwutleniaczy można wymienić karotenoidy, witaminę C, E oraz A, koenzym Q10 oraz bioflawonoidy. Dzięki antyoksydantom można na dłużej cieszyć się lepszym zdrowiem oraz młodszym wyglądem. Dodatkowo, sprawiają one, że szansa występowania nowotworu zdecydowanie maleje (sytuacja jest taka sama w przypadku zawału).

Gdzie jest najwięcej antyoksydantów?

Największe ilości antyoksydantów znajdują się w jeżynach. Na drugim miejscu plasują się orzechy włoskie. Całkiem spore ilości są także w truskawkach (nie trzeba spożywać dużych ilości – jedna filiżanka owoców całkowicie wystarczy). W dalszej kolejności należy wskazać na karczochy. Oprócz tego, że posiadają ciekawy i bardzo oryginalny smak, to dodatkowo są cennym źródłem antyoksydantów oraz innych cennych składników odżywczych. Żurawina to kolejny owoc o którym warto pamiętać. Można spożywać ja zarówno surową, jak i ususzoną – w każdej postaci zawiera spore ilości cennych antyoksydantów. Fani kawy również się ucieszą, gdyż picie rozpuszczalnego/parzonego napoju również dostarczany do organizmu sporych ilości związków. Warto mieć na uwadze, że nie należy wzbogacać napoju o słodziki, cukier oraz śmietankę, gdyż będzie się to wiązało z dostarczeniem zbędnych kalorii.

Walka z wolnymi rodnikami powinna mieć miejsce w towarzystwie wymienionych powyżej produktów. Przy ich pomocy można stworzyć doskonałe oraz bardzo wartościowe śniadanie oraz przekąskę. Co powiesz co jogurt z owocami oraz orzechami?