Jak ograniczyć słodycze w diecie?

Słodycze nie tylko sprawiają, że na wadze pojawiają się dodatkowe kilogramy, ale przede wszystkim wpływają negatywnie na stan zdrowia oraz ogólny nastrój. Poczucie winy po zjedzeniu tabliczki czekolady znane jest każdemu, a więc co zrobić, żeby poradzić sobie z zachciankami?

Sprawdzone sposoby na wyeliminowanie słodkości

Zerwanie z nałogiem jakim jest spożywanie słodyczy nie jest wcale łatwe. Dlatego nie należy tego robić z dnia na dzień, ale dobrze przygotować się do nowej sytuacji. Na samym początku należy zrezygnować ze słodyczy co drugi dzień. Stosunkowo niedługa przerwa sprawi, że łasuchy będą w stanie powstrzymać się przed rzuceniem na czekoladę już z samego rana. Taki stan rzeczy może potrwać miesiąc, albo i dwa. Później należy zwiększyć przerwę i słodycze jeść co trzy dni, następnie co cztery dni, aż do jednego dnia w tygodniu. Człowiek dobrze oswaja się z powolnymi zmianami i po ich wprowadzeniu zjadanie słodkości stanie się w pełni kontrolowane przez niego samego.

Oprócz tego, że wyznacza się wybrane dni na jedzenie słodyczy należy także ustalić limit na nie, gdyż spożywanie słodyczy od rana od wieczora w jeden dzień w tygodniu mija się przecież z celem. Limit sprawi, że zjedzenie nawet kilku kostek czekolady nie będzie wiązało się z wyrzutami sumienia, negatywnym wpływem na figurę, a chrapka zostanie zaspokojona. Limit 300 kalorii powinien usatysfakcjonować większość z nas, gdyż można rozkoszować się wtedy jednym batonikiem bądź trzema paskami czekolady. Każdy kęs będzie przyjemnością, gdyż nie będzie już dłużej chodzić o spożycie w jak najszybszym tempie jak największej ilości słodkości.

Kolejny dobry sposób na ograniczenie słodkich wyżerek to wyznaczenie godziny, kiedy można po nie sięgnąć. Z autopsji wiemy, że napady występują u większości osób w godzinach popołudniowych, dlatego dobrze jest wskazać na godzinę, kiedy można sięgnąć po konkretną słodką przekąskę.

Wiele osób zmaga się z napadami na słodycze, gdyż spożywa słodkie śniadanie. Właśnie dlatego naleśniki oraz owsianki warto zamienić na słone kanapki czy innego rodzaju przysmaki. Taki trik działa u wielu osób, które spożywanie jogurtu z musli wprawia w istne szaleństwo na punkcie słodyczy. Jeśli znane jest to z autopsji, warto spróbować zmienić ten nawyk.

Ograniczyć słodycze można także przez trening. Kiedy nogi same niosą do sklepu po kupno słodkiej uczty warto włączyć trening. Wysiłek, który zostanie poniesiony sprawi, że zjedzenie tabliczki czekolady nie będzie już dłużej dobrym pomysłem.

Powyżej przedstawione zostały propozycje, które pomogły wielu osobom. Ograniczenie słodyczy nie jest łatwe, jednak warto to zrobić w imię lepszego wyglądu oraz zdrowia o które trzeba bezwzględnie dbać każdego dnia.