Skuteczne ćwiczenia na cellulit – wystarczy 15 minut dziennie!

Cellulit to przypadłość, która dotyczy w szczególności kobiet i dziewcząt po okresie dojrzewania. Jest on niczym innym, jak tkanką tłuszczową, która rozkłada się pod skórą powodując jej nieestetyczny wygląd. Walka z cellulitem wymaga czasu, jednakże pierwsze efekty można osiągnąć już dzięki ćwiczeniu przez 15 minut dziennie. Które z ćwiczeń pomogą skutecznie się go pozbyć?

Domowe zwalczanie cellulitu

Zauważenie na swojej skórze cellulitu powinno być sygnałem do rozpoczęcia walki z jego dalszym rozwojem. Najczęściej dotyka on ud, pośladków, czy ramion u kobiet, które posiadają nadmierną ilość estrogenów w organizmie. Panie dotknięte tym problemem powinny postawić na aktywność fizyczną, którą podejmować mogą także w swoim domu. Wśród ćwiczeń polecanych na redukcję cellulitu znajdują się przysiady, czy wykroki. Dzięki nim mięśnie nóg się wzmacniają, a sama tkanka tłuszczowa ulega redukcji. Warto pamiętać, że podczas wyboru ćwiczeń służących do walki z cellulitem trzeba postawić na te, które wymagają wysiłku. Odpowiednia ilość intensywnych ćwiczeń pozwoli zredukować niekorzystny wygląd ud i pośladów poprzez spalanie tłuszczu. W tym celu specjaliści polecają wykonywanie przysiadów, czy wykroków z dodatkowym obciążeniem. Dodatkowo od czasu do czasu tradycyjne treningi można zamienić na ćwiczenia z internetowymi instruktorami, które zorientowane są na konkretne partie ciała.

Jak się pozbyć cellulitu?

Szczególnie skuteczna walka z cellulitem możliwa jest dzięki zróżnicowaniu wykonywanych ćwiczeń. Wspomaganie codziennych, piętnastominutowych ćwiczeń basenem, czy bieganiem będzie korzystne dla modelowania skóry, co jest bardzo ważne podczas redukcji tkanki tłuszczowej. Kobiety decydujące się na krótkie treningi z czasem mogą postawić na wykonywanie ich w klubach fitness. To właśnie dostępne tam urządzenia oraz obciążniki pozwolą na efektywniejsze wykonywanie ćwiczeń, takich jak martwy ciąg, czy przysiady ze sztangą. Jeśli nie masz pojęcia, jak wykonywać poszczególne ćwiczenia nie rezygnuj, tylko poproś o pomoc znajomych trenerów lub skorzystaj z rzetelnych poradników internetowych.

Wspomóż się dietą

Choć do redukcji cellulitu wystarczą regularne, piętnastominutowe treningi to ich efekty można wspomóc poprzez stosowanie odpowiedniej diety. Nie ma jednego, uniwersalnego dla wszystkich jadłospisu, jednakże wyeliminowanie z niego kilku elementów pozwoli na skuteczniejszą walkę z niechcianym cellulitem. Szkodliwe w diecie są przede wszystkim słodycze oraz fast-foody, bogate w tłuszcz i dziesiątki innych, szkodliwych substancji. Ponad to warto odstawić ostre przyprawy, sól, czy tłuste dania, które przyczyniają się do powstawania cellulitu. Warto pamiętać, że tylko ćwiczenia wsparte odpowiednim odżywianiem przyniosą oczekiwane efekty.